Trăim într-o lume în care prima impresie chiar contează, acest lucru se potrivește și în afacerile HoReCa. Atunci când alegeți și configurați o vitrină pentru prăjituri, spre exemplu.
Gândiți-vă la acest echipament de stocare și afișaj ca la o poartă către un comerț deosebit.
Promovarea corectă a produselor de cofetărie, cheia unui profit crescut
Cu cât se face mai bine promovarea vizuală, cu atât mai multe șanse sunt de a atrage consumatorii și de a-i face să achiziționeze produsele respective.
Categoric, modul în care prăjiturile și celelalte produse dintr-o cofetărie sunt aranjate, pot să facă diferența și să vă detașeze puternic față de competitori.
Degeaba aveți la vânzare niște produse superioare calitativ, dacă organizarea vitrinei de prăjituri nu este făcută în așa fel, încât să reprezinte un magnet pentru clienți.
Comerțul pe care trebuie să îl facă o cofetărie este unul menit să se adreseze publicului țintă, care în acest caz este extrem de extins: de la copiii de câțiva anișori până la bunici.
Doar dacă produsele sunt atrăgătoare ca aspect, ele îndeamnă la a fi cumpărate. Cu atât mai mult cu cât spre deosebire de produsele de panificație și patiserie, de obicei prăjiturile nu au un miros specific care să treacă de geamul vitrinei, acesta fiind doar imaginat. Iată de ce aspectul vizual este acela cu adevărat important.
Vitrinele de prăjituri au și darul de a promova acele produse care urmează a fi vândute în primul rând, iar modul de așezare a lor în vitrină de expunere pot să optimizeze acest lucru.
Pe plan mondial s-au făcut tot felul de sondaje, realizate de institute de specialitate. S-a constatat că de multe ori modul de afișaj în vitrină al unor produse de cofetărie poate reprezenta mai mult de 80% din succesul vânzărilor unui astfel de magazin.
Vânzarea poate să fie afectată de lipsa de expunere sau de atenție cu privire la prezentarea produselor alimentare oferite clienților.
Există designeri de vitrine care pot să facă o expunere mai atractivă în funcție de mărfurile alimentare ce urmează a fi comercializate și de consumatorii cărora le sunt adresate.
Alege vitrinele de cofetărie potrivite, pentru creșterea numărului de clienți fideli
Atunci când vorbim de sectorul HoReCa, trebuie creată o atmosferă deosebită care să îndemne la cumpărare, asta cu atât mai mult cu cât, atunci când se intră într-o cofetărie de regulă achizițiile se fac impulsiv, spre deosebire de un supermarket de unde, să fim corecți, nu se cumpără în așa măsură prăjiturile proaspete, chiar dacă există un colț cu asemenea produse special amenajat.
Primul pas pentru a avea succes în business este crearea unei vitrine de prăjituri potrivite pentru unitatea respectivă.
În acest mod, prin utilizarea mai eficientă a vitrinei crește cifra de afaceri a produselor cu vânzare scăzută, se pot promova mai ușor produsele noi și se pot pune în valoare promoțiile.
Echipamentul în sine, respectiv vitrina de prăjituri, trebuie să fie performantă, de aceea este bine să se achiziționeze una sau mai multe de la un distribuitor cu notorietate pe piața de profil și sub nicio formă, chiar dacă este vorba de o simplă modernizare, nu doar de o unitate nou înființată, să nu se apeleze la vitrine de prăjituri second hand, deoarece acestea le pot lăsa un gust amar acelora care pătrund în cofetăria respectivă (nicidecum dulce, așa cum ar fi de așteptat!).
Cel mai bine ar fi să apelați la un expert în domeniu care nu va face greșeli în organizarea vitrinei.
Atât la momentul achiziției vitrinei de prăjituri propriu-zise, cât și la amenajarea acesteia, ar trebui să se pornească de la cunoașterea preferințelor clienților pentru a le captiva interesul.
Nimic nu e mai corect, decât să îi cunoști profilul clientului ideal (pe segmente de vârstă) și să știi ce își dorește el de fapt. Înțelegerea gustului consumatorilor este acel element de diferențiere important care ajută la satisfacerea consumatorilor și obținerea succesului scontat în urma comercializării produselor de cofetărie.
Astfel, puteți asigura clienților o experiență de shopping deosebită, memorabilă, care este cel mai important element pentru fidelizarea consumatorilor.
O vitrină trebuie să aibă o construcție armonioasă din punct de vedere vizual (să arate bine), iar atât culorile, structura, cât și iluminatul pot să participela realizarea unui efect magnetic. Astfel, culorile și iluminarea se asociază cu produsul în funcție de modul în care sunt afișate. Se pot crea chiar teme sezoniere.
Așadar, niște vitrine de prăjituri inspirat alese și amenajate pot face diferența!